Direct informatie? Bel 0528-265294 facebook twitter

Alle disciplines onder een dak

Vergoedingen

Voor de meeste behandelingen binnen de Kinderpraktijk worden de kosten volledig vergoed door uw zorgverzekeraar. In bepaalde gevallen is vergoeding door uw zorgverzekeraar echter afhankelijk van het eventueel gekozen aanvullende pakket. Voor informatie over uw aanvullend pakket en vergoeding kunt u contact op nemen met uw zorgverzekeraar of kijk een op www.zorgverzekeringswijzer.nl.
Hieronder wordt per discipline kort uitgelegd hoe vergoeding door de zorgverzekeraar geregeld is.

Vergoeding kinderfysiotherapie

De eerste 18 behandelingen kinderfysiotherapie worden volledig vergoed vanuit de basisverzekering. Daarna is de vergoeding van de behandeling afhankelijk van het eventueel gekozen aanvullende pakket. Voor bepaalde specifieke aandoeningen geldt een zogenaamde chronische codering, die voor volledige vergoeding in aanmerking komt. Vanaf 1 januarie 2006 is er geen verwijzing meer nodig voor kinderfysiotherapie, u kunt direct bij ons terecht (directe toegankelijkheid fysiotherapie/dtf).
Voor vragen over verwijzing en vergoeding, raadpleeg uw polisvoorwaarden of neem contact op met uw zorgverzekeraar.

Vergoeding kinderlogopedie:

Logopedische zorg wordt in 2014 en 2015 volledig vergoed vanuit de basisverzekering. De kosten voor logopedie vallen wel onder het eigen risico. Voor 2013 is dit eigen risico wettelijk vastgesteld op €350,- Voor verzekerden onder de 18 jaar geldt geen eigen risico. De kosten voor logopedie voor kinderen zal dus niet met een eigen risico verrekend worden.
Enkele ziektenkostenverzekeraars hanteren afwijkende tarieven en/of voorwaarden voor bijvoorbeeld de uittoeslag of de DTL screening (directe toegankelijkheid logopedie). Raadpleeg uw polisvoorwaarden of neem contact op met uw zorgverzekeraar.

Vergoeding kinderergotherapie

Er wordt 10 uur ergotherapie vergoed vanuit de basisverzekering. In de aanvullende verzekering is meestal een extra vergoeding voor ergotherapie opgenomen. Dit verschilt per verzekering. Raadpleeg uw polisvoorwaarden of neem contact op met uw zorgverzekeraar.

Vergoeding kindertherapie

Kindertherapie wordt geheel of gedeeltelijk vergoed vanuit de aanvullende zorg. Vergoedingen vanuit de PGB is ook mogelijk. Raadpleeg uw polisvoorwaarden of neem contact op met uw zorgzerzekeraar. Op de website van de beroepsvereniging van en voor kindertherapeuten kunt u zien welke zorgverzekeraars vergoeden.

Nieuws